Mulle sitten tuli se kuume eilen. Oon ollut nyt tämän päivän pois koulusta ja oon vielä huomisenkin, vaikka enää ei edes ole niin huono olo. Lämpöä oli kuitenkin äsken kun mittasin, joten äiti ei anna mun mennä kouluun. Ei sillä että se mua haittais, päinvastoin, on ihanaa saada jäädä aamulla nukkumaan. Silti olisin mielummin terve ja kotona, kun että kipeenä.

Viime yö oli ihan kamala. En ottanut lääkettä ennen nukkumaanmenoa, koska ajattelin etten tarvitse sitä. Heräsin sitten keskellä yötä niin huonoon oloon, ettei ole varmaan ikinä ollut semmoista. Olin ihan tulikuuma joka puolelta ja tuntui että pää on liimaantunut tyynyyn ja silmät muurautunut kiinni. Nousin hitaasti ensin ylös, koska huimasi niin paljon ja sitten piti kontata pöydän luokse, koska lääke oli pöydällä. En päässyt muutakuin konttaamalla liikkeelle, oli aika pelottavaa. Onneksi aika nopeasti sen lääkkeen vaikutuksesta kuume alkoi laskea ja sain unenpäästä kiinni.

Huomenna pitäisi kysellä läksyjä ja alkaa jo tehdä niitä, ettei kaikki kasaantuisi viikonlopulle. En mene huomenna edes ratsastamaan, koska on tämä flunssa ja kuka ties vielä huomennakin kuumetta tai lämpöä. Toivottavasti nyt kuitenkin parantuisin, viikonloppukin alkaa ja voisin sitten mennä hyvin levänneenä maanantaina takaisin kouluun.