Plääh. Sunnuntai taas ja tylsistyn kotona lukemalla ruotsin ja matikan kokeeseen. En yleensä jaksa harjotella niihin, mutta nyt on pakko, kun tuntuu että oon loman aikana unohtanu ihan kaikki asiat noista molemmista aineista. Matikan koe oli jo keskiviikkona, mutta koska en ollut sillon vielä koulussa, niin se siirtyi rästikoepäivälle, eli maanantaihin. Olisin voinu tehä sen jo torstaina, mutta koska en muista mitään, niin halusin sen maanantaille, mutta nyt tajusin että maanantaina on ruotsinkin koe.

Tajusin myös sen, että mulle tulee pikkunen ongelma huomen aamulla. Meen vasta kymmeneen ja mulla on heti aamulla se ruotsin koe, mutta rästikoe alkaa sen saman tunnin lopussa. Onneks toi tunti alkaa jo 9.50, joten ehkä mä kerkeen tehä sen 10.20 mennessä. Pakko on, koska muuten jää se matikka tekemättä. En tajunnu tota kyllä yhtään sillon kun päätin jättää matikankin maanantaille. Tulee ehkä vähän kiire tehä ruotsia ja voi olla että tulee ihan kauheesti virheitä siihen. Jos olisin ton tienny, niin olisin kyllä tehny sen matikan jo aikasemmin. No, enää ei voi mitään, pakko jotenkin ehtiä.

Hermostuttaa taas tuleva äikän tunti, kun meidän täytyy pitää se pieni puhe, tai puheen vuoro niinkin meiän opettaja sanoo. En millään keksi mitään aihetta ja en muutenkaan tiedä yhtään minkälainen siitä pitää tehä. Ja se pitää olla jo tiistaina valmis. Tyhmää tehä se huomenna kiireessä, kun meen tallillekin. Pääsen kolmelta koulusta, vähän jälkeen neljä tallille ja tuun sieltä noin seittemän aikaan. Missähän välissä meinasin tehä sen? Auttakaa mua!

Ulkonakin on ihana keli, mutta mä vaan istun sisällä. Ei oikein jaksa lähteä nyt minnekään, kun pitää vielä vähän harjotella niihin kokeisiinkin ja muutenkin.

Pink - I don't believe you